Behandling og konsultationer under COVID-19 – hvad betyder det for dig som patient hos FysioDanmark Østerbro Fysioterapi?

Fysioterapiklinikker er en del af sundhedsvæsenet og betegnes som kritisk. Vi holder fortsæt åbent inden for de retningslinjer og rammer som Sundhedsstyrelsen og Styrelsen for patientsikkerhed har udstukket.

 

Kære patient,

 

Vi justerer løbende vores indsatser og funktion ift. anbefalingerne fra Sundhedsstyrelsen. Herunder kan du læse hvilke tiltag, vi har sat i værk, og hvad de betyder for dig.

 

Mundbind

Indtil videre gælder følgende regler for mundbind på klinikken
 
Der skal ikke bæres mundbind under ophold i klinikken. 
På holdene må der være det antal personer, hvorved træningen kan udføres forsvarligt i forhold til gældende retningslinjer. Det er fysioterapeuten der afgør dette
Individuel træning fortsætter som normalt med forhøjet hensyn til afstand, rengøring og afspritning. 
Vedr. behandling er det de hidtidige retningslinjer, der fortsat gør sig gældende, og vi forventer ikke yderligere restriktioner. 
 

Kan jeg få behandling hvis jeg er syg eller har været det?

Hvis du har feber eller andre tegn på influenza-lignende sygdom, kan du ikke modtage behandling. I stedet tilbyder vi, at du kan få en telefon- eller videokonsultation hos fysioterapeuten. Hvis du har været symptomfri i 48 timer, kan du få behandling, hvis fysioterapeuten vurderer, at det er relevant.

 

Vi tilbyder telefon- & videokonsultation

Vi tilbyder telefon- og videokonsultation til alle patienter, der ønsker det. Med tilbuddet kan fysioterapeuten give konsultation til de patienter, hvor det giver mening, samtidig med at det bidrager til at mindske udbredelsen af coronasmitte.

Telefon- og videokonsultation foregår på samme måde som normale behandlinger men i stedet for at møde op på klinikken, modtager du en mail med instruktion til konsultation enten via din computer, smartphone eller tablet.

Det kan i nogle tilfælde også lade sig gøre at modtage holdtræning online. Tal med din fysioterapeut om muligheden

 

Er det muligt at få behandling på klinikken?

Du kan bestille en tid til både nye problemer samt opfølgning på eksisterende behandling på telefon 35252510, skrive en e-mail til kontakt@oestfys.dk eller gå ind på www.oestfys.dk og booke online.

 

Hvad gør I for at begrænse smittespredning?

Vi følger løbende Regeringens og Sundhedsstyrelsens nyeste opdateringer og anbefalinger.

 

  • Ved ankomst til klinikken beder vi dig bekræfte, at du ikke er eller har været syg indenfor de sidste 48 timer. Du vil også blive bedt om at spritte eller vaske dine hænder.

 

  • Fysioterapeuten følger dig hen til behandlingsrummet.

 

  • Vi har begrænset antallet af patienter på klinikken, da fysioterapeuterne møder ind på forskellige tidspunkter og træningen i træningscenteret er begrænset.
  • Du vil få tilsendt faktura, så du kan afregne for behandlingen hjemmefra eller du kan afregne på vores betalingsmaskiner. Du skal spritte eller vaske dine hænder før og efter brug af betalingsmaskinerne

 

Kan jeg træne på hold?

Der er holdtræning og fysioterapeuterne tager alle de forholdsregler de kan for at mindske smittefaren. Er du utryg ved antallet af deltagere eller andet ved holdtræningen, kan du tage en snak med fysioterapeuten om, der er andre muligheder for dig på klinikken.

Hold er ikke underlagt  retningslinjer om forsamlingsforbud.
Det er vigtigt i forbindelse med holdtræning at man ikke stimler sammen på klinikken før og efter træning.

 

Kan jeg træne hos FysioDanmark?

Ja det kan du godt. Du skal huske at rengøre udstyr og maskiner efter brug, samt holde afstand til andre selvtrænere på klinikken. God håndhygiejne er en selvfølgelighed.

Kan jeg betale med kontanter?

ja

 

Hvad sker der, hvis du som patient bliver testet positiv?

Har du været til behandling på klinikken og bliver testet positiv sætter vi pris på at du informerer os om dette. Der efter vurderer vi om der er nogen som har været i tæt kontakt med dig. Tæt kontakt defineres som inden for 1 m i minimum 15 min. Hvis alle retningslinjer i forhold til værnemidler er overholdt, er patienter aldrig tætte kontakter.  Er dette ikke tilfældet og du og fysioterapeuten har overholdt de gældende retningslinjer med hensyn til hygiejne gøres der ikke mere ved dette. Har i været i nær kontakt, sendes fysioterapeuten i isolation og skal testes på dag 4 og 6 efter sidste kontakt.

 

Hvad sker der hvis en fysioterapeut bliver testet positiv?

Hvis en fysioterapeut bliver testet positiv sker det samme som ovenstående. Det betyder, at de der har været i nær kontakt skal sendes i isolation. Man er ikke i nær kontakt fordi man har talt sammen.

 

Hvem kan jeg kontakte hvis jeg vil bestille tid, eller har spørgsmål?

Vi sidder klar til at svare på spørgsmål på telefon 35262510 og via mail kontakt@oestfys.dk. Alle generelle henvendelser om Covid-19 henstilles til corona-hotline.

 

Du kan ringe til klinikken mandag-torsdag fra 08.00-12.00 – 14.00-18.00 og fredag fra 08.00-12.00 14.00-16.00.