Behandling og konsultationer under COVID-19 – hvad betyder det for dig som patient hos FysioDanmark?

 

Kære patient,

 

Under COVID-19 kan vi tilbyde dig hjælp via telefon- og videokonsultation samt behandling på klinikken. Du kan kontakte klinikken telefonisk, hvor vores fysioterapeuter sidder klar til at vurdere din situation og dit behov. Herefter henvises du hurtigst muligt til telefonkonsultation, videokonsultation eller behandling hos fysioterapeuten. Det er ikke din læge der bestemmer om hvorvidt du må komme på klinikken, men den fysioterapeut der visiterer dig.

 

Vi justerer løbende vores indsatser og funktion ift. anbefalingerne fra Sundhedsstyrelsen. Herunder kan du læse hvilke tiltag, vi har sat i værk, og hvad de betyder for dig.

 

 

Kan jeg få behandling hvis jeg er syg eller har været det?

Hvis du har feber eller andre tegn på influenza-lignende sygdom, kan du ikke modtage behandling. I stedet tilbyder vi, at du kan få en telefon- eller videokonsultation hos fysioterapeuten. Hvis du har været symptomfri i 48 timer, kan du få behandling, hvis fysioterapeuten vurderer, at det er relevant.

 

Vi tilbyder telefon- & videokonsultation

Vi tilbyder telefon- og videokonsultation til alle patienter, der ønsker det. Med tilbuddet kan fysioterapeuten give konsultation til de patienter, hvor det giver mening, samtidig med at det bidrager til at mindske udbredelsen af coronasmitte. Begge tilbud er tilskudberettiget og flere forsikringsselskaber tilbyder netop nu dækning.

 

Telefon- og videokonsultation foregår på samme måde som normale behandlinger men i stedet for at møde op på klinikken, modtager du en mail med instruktion til konsultation enten via din computer, smartphone eller tablet.

 

Er det muligt at få behandling på klinikken?

Det er muligt at få behandling på klinikken, såfremt det ikke er muligt at hjælpe dig gennem video eller telekonsultation. Der kan også være tekniske udfordringer der gør at det ikke er muligt at gennemføre en videokonsultation. Nogle behandlingstyper som laser og chokbølge vil være “svære” at udføre på distancen og vil blive udført på klinikken. Derfor skal du altid tale med en fysioterapeut først via telefon- eller videokonsultation, som vil vurdere, hvilken behandling der er relevant for dig.

 

Du kan bestille en tid til både nye problemer samt opfølgning på eksisterende behandling på telefon 35252510  eller ved at skrive en e-mail til kontakt@oestfys.dk

 

Hvad gør I for at begrænse smittespredning?

Vi følger løbende Regeringens og Sundhedsstyrelsens nyeste opdateringer og anbefalinger. Frem til og med 13. april 2020 gælder følgende anvisninger for klinikken:

  • Der ikke er adgang til klinikken uden forudgående aftale (hverken til behandling eller til køb af træningsudstyr).

 

  • Hvis du har en tid til behandling, skal du vente i vores reception, indtil du bliver henvist til hvor du kan vente. Der skal sikres afstand på 2 meter til andre personer.

 

  • Ved ankomst til klinikken beder vi dig bekræfte, at du ikke er eller har været syg indenfor de sidste 48 timer. Du vil også blive bedt om at spritte eller vaske dine hænder.

 

  • Fysioterapeuten følger dig hen til behandlingsrummet.

 

  • Vi har begrænset antallet af patienter på klinikken, da fysioterapeuterne møder ind på forskellige tidspunkter og træningscenteret er lukket.

 

  • Vi har tilrettelagt arbejdstiden for fysioterapeuterne således at de møder ind på forskellige tidspunkter for at mindske antallet af patienter, der er til stede på samme tid på klinikken.

 

  • Der er begrænset betjening i receptionen.

 

  • Du vil få tilsendt faktura, så du kan afregne for behandlingen hjemmefra eller du kan afregne på vores betalingsmaskiner. Du skal spritte eller vaske dine hænder før og efter brug af betalingsmaskinerne

 

 

Kan jeg træne hos FysioDanmark?

Nej – der er lukket for al individuel- og holdtræning. Har du brug for øvelser til at holde dig i gang, kan du få hjælp og vejledning hos fysioterapeuten via telefon- og videokonsultationer.

 

Kan jeg betale med kontanter?

Frem til 10. maj 2020 er det ikke muligt at betale med kontanter. Dette tiltag skal minimere risikoen for smittespredning. I stedet kan du betale med kort.

 

Hvem kan jeg kontakte hvis jeg vil bestille tid, eller har spørgsmål?

Vi sidder klar til at svare på spørgsmål på telefon 35262510 og via mail kontakt@oestfys.dk.

 

Du kan ringe til klinikken mandag-torsdag fra 08.00 – 16.00 og fredag fra 08.00 -12.00.

 

 

SØRG FOR AT HOLDE DIG I GANG – VI GLÆDER OS TIL AT SE DIG IGEN!