Hvis du vil sende en sikker mail til klinikken kan du bruge dette link.

 

Hvis du vil bruge din NemID kan du følge beskrivelsen herunder

 

For at kunne bruge NemID til Sikker E-mail, skal den mailadresse, du vil sende signerede eller krypterede e-mails fra, fremgå af certifikatet. For at sikre at din e-mail er tilknyttet, skal du følge denne vejledning:

    1. Log på Selvbetjeningen.

 

  • Når du er logget ind, skal du klikke på menupunktet “Mit NemID” og dernæst “Certifikater” i menuen i venstre side.

 

  • Klik på “Rediger indstillinger” i menuen.

 

  • Sæt prik ud for “Ja” under “Ønsker du e-mail i certifikatet?” og indtast den mailadresse, du ønsker at benytte til sikker e-mail.

 

  • Klik på “Gem ændringer” og bekræft ændringerne.
    1. Du vil nu modtage en PIN-kode på den angivne mailadresse, som du skal indtaste i feltet på Selvbetjeningen.

 

    1. Til slut skal du igen logge på Selvbetjeningen for at aktivere certifikatet.


Certifikatet vil nu blive oprettet med de korrekte indstillinger.

Du kan læse mere om opsætningen af Sikker E-mail ved at klikke her